Slim blondje

En ja hoor, daar zat ze dan. Woensdag 29 januari, in studio 24, Hilversum. Voor degenen die het gemist hebben, op die specifieke datum (vanaf 20:30 op precies te zijn) was de nationale IQ test 2014. En ik deed mee. Strijdend voor de eer van de blonde dames!

IMAG2135[2]

Al voor de uitzending werd mij gezegd dat ik aan de rechterrand (voor de kijkers links) in het vak moest zitten, Patrick zou me namelijk komen vragen naar mijn blondste actie, omdat de mijne samen met die van het meisje naast me waren uitgekozen, als grappigste, blijkbaar. Één uur en 6 minuten na het begin van de uitzending was het eindelijk zover (dit is natuurlijk voor de mensen die op uitzendinggemist de aflevering terug gaan kijken): Ik stond vol in beeld. Mijn blonde moment: Ik heb een kwartier tegen een conducteur staan praten, maar toen ik uitstapte besefte ik pas dat hij al de hele tijd aan het bellen was. Vandaar dat hij me de hele tijd zo raar aankeek, en ik vond de vragen ook wel een beetje gek.. Meteen na dat moment stond mijn telefoon roodgloeiend, zelfs mensen die ik al een tijd niet meer gesproken had, hadden me gespot en een berichtje gestuurd. Ik kreeg zelfs nog een reactie van iemand die een nog dommere blunder van me kon herinneren: Toen ik thuis kwam van de supermarkt met een simpele magnetronmaaltijd besefte ik in de keuken ineens dat ik helemaal geen magnetron had. Oeps!

Nouja, alle domme blunders opzij, want ik zat daar natuurlijk voor de eer van de blonde dames onder ons. Bij het nakijken van de test begon ik hem al te vrezen voor mijn score. Was de druk van de camera’s die continue op ons gericht stonden dan toch te veel en kon ik daardoor plots he-le-maal niks meer?

IMAG2138[1]

Allemaal zorgen voor niks, want na de opstartproblemen van de eerste vragen ging het eigenlijk nog best wel goed. In de studio krijg je dus zo’n stemkastje en een papiertje voor het geval het kastje straks niks meer doet, dus bij het nakijken zag ik nog eens precies wat goed en fout ging. Maar op het kastje heb je natuurlijk maar een beperkte tijd en als je te laat was telde het niet meer mee, terwijl je op papier dan nog rustig door kon schrijven. Al met al, kwam er op papier een score uit waar ik best trots op was, nu was nog te hopen dat ik dat wel goed had gedaan op het kastje!

Gelukkig voor mijn eigen trots kwam ik op exact dezelfde score uit, eentje waar ik best trots op ben, want ik had een score behaald van 130! Even ter vergelijking, de hoogste score uit de studio was 137, dus het scheelde niet zo veel. Als bewijs heb ik nog een foto gemaakt van het stemkastje (die ik vol trots ook al Twitter op geslingerd had).

Hebben er van jullie meegedaan aan de nationale IQ test dit jaar? Zo ja, dan ben ik natuurlijk ontzettend benieuwd naar je score (als je die wilt delen dan)!

Ondertekening

16 thoughts on “Slim blondje

  1. Ja Oma heeft ook mee gedaan, De score 102 punten vond ik niet slecht.
    Ik had een betere score kunnen halen, maar ja dat is achteraf, het ging voor mij wel eens iets te snel. Maar Jij Melanie super gedaan, wij zijn trots op je.
    Gefeliciteerd, Xxx Oma

Geef een reactie

