Verslag: Pinguins in Paradiso

2014-01-25 19.07.23Eerder schreef ik dat ik 10 kaartjes had gewonnen voor het mini-festival Pinguins in Paradiso van pinguin radio. Een paar dagen na dat bericht kreeg ik ook nog te horen dat ik van tevoren backstage mocht eten bij Paradiso met de artiesten. Ik wilde jullie nog graag laten weten hoe die avond is verlopen!

Allereerst dus het eten. We (ik was samen met een vriendin) aten samen met de artiesten en crew in de kelder van Paradiso. Voor de mensen die nog nooit in Paradiso zijn geweest, de kelder is eigenlijk een mini-concert zaaltje. Het word gebruikt voor hele kleine intieme concerten van bijvoorbeeld singer-songwriters.

We aten risotto met kip, of met paprika met geitenkaas en champignons voor de vegetariërs. Vooraf kon je ook nog kiezen voor een groentesoep met echt hele brokken groente erin (en ik overdrijf niet als ik zeg dat het echt flinke stukken waren). Het was heel fijn dat het warm was, maar ik omschreef het verder als: best wel heel erg zout en toch smaakloos. Maar toch weer niet zout als zeewater. Ach, het is ook nooit goed. Gelukkig was de risotto wel heel lekker!

2014-01-25 21.37.46

Tijdens het eten zaten de vrienden die de andere 8 kaartjes hadden op mijn kamer (okee, er zaten nog zes mensen want helaas waren er twee ziek! Maar met die kaartjes zijn nog totaal onbekende mensen blij gemaakt). Tegen de tijd dat ze naar Paradiso zouden komen werd ik gebeld. Ze hadden net de deur achter zich dichtgetrokken en niemand van hen had aan de kaartjes gedacht. Gelukkig ben je in 9 minuten met de tram van mijn huis bij Paradiso dus kwam eentje even bij de backstage ingang om mijn sleutels vragen. Toen is hij op mijn fiets gesprongen en de kaartjes gaan halen. Zo kon iedereen toch nog naar binnen. Ik wilde teruglopen naar de kelder, maar ik pakte een trap te vroeg naar beneden. Toen stond ik ineens in de kleedkamers, oeps! Niemand had me gezien en al snel had ik al wel de goede trap te pakken.

Na het eten en voor iedereen naar binnen mocht zijn we nog wat door het gebouw gaan dwalen en hebben we alle zalen even bekeken en een praatje gemaakt met de bewakers. We kregen al zonder onze kaartjes te hebben laten zien een stempel van de bewaker. Toen hadden we ineens nog twee ongebruikte kaartjes die ik buiten even uit heb staan delen (en waar ik nog een vriendin aan over heb gehouden).

En nu: muziek!

2014-01-25 21.09.35

De avond begon met een optreden van Mister & Mississippi. Het was echt heel vet, maar omdat de muziek toch vrij rustig is, had ik het na een paar nummers wel een beetje gezien en ging ik mijn vrienden zoeken, die ik vond op de grond van de rookruimte. Even later kwamen Will and the People binnen en tot mijn verbazing kende Will me nog. (Ik heb hem ooit in Den Haag de weg gewezen naar een coffeeshop, de hele weg er naartoe hebben we gepraat over van alles en nog wat).

De bandjes in de kleine zalen na Mister & Mississippi heb ik gemist, omdat ik met verschillende artiesten aan het praten was in de rookruimte, waaronder dus Will en de gitarist van Birth of Joy. Hierna speelde Moss in de grote zaal, daar ben ik wel weer heen geweest, maar niet tot het einde, want ik wilde heel graag naar Birth of Joy, dus ben een beetje op tijd daarheen gegaan. Het was heel leuk om vooraan te staan, want ik zag dat de gitarist me meteen herkende en de muziek was tof!

2014-01-25 22.18.46

Helaas ging ik bij Birth of Joy ook weer voor het einde weg, want het was tijd voor de laatste act in de grote zaal: Will and the People. Zoals altijd was het weer een fijn optreden omdat ze de nummers altijd een beetje aanpassen, dus het is niet net alsof je gewoon de cd aan het luisteren bent. (Was op pinkpop bij Alt-J wel, ze praatten toen ook niet met het publiek en het was gewoon perfect als op de cd, maar daarom wel minder leuk helaas..). Optredens van Will and the People zijn altijd een feest en zo nu ook weer. Helaas heb je ook de mensen die zeggen diehard fans te zijn die dan helemaal vooraan moeten staan en vervolgens het halve optreden met hun telefoon staan, omdat laten zien dat je vooraan staan via snapchat blijkbaar belangrijker is dan het genieten van een optreden. Urrghh, frustraties krijg ik van dat soort mensen!

Als allerlaatst ben ik nog even boven blijven kijken naar een optreden van Swim Deep, maar het bleek net niet mijn muziek dus zocht ik de gezelligheid van mijn vrienden in de rookruimte weer op. PS. Ik rook trouwens niet, maar veel vrienden dus wel, gelukkig is de ventilatie in de ruimte prima geregeld, dus was het er goed uit te houden.

Dat was mijn avondje. Tsjonge wat een lap tekst is het geworden zeg! Ach, kunnen jullie weer even vooruit nu ik wat minder post (waarom heb ik ook alweer besloten een extra vak te gaan doen?).

Ondertekening

10 thoughts on “Verslag: Pinguins in Paradiso

    • Ja, ik ken ze dus ook wel persoonlijk een beetje. De mensen die ik mee heb genomen kende ik ook bijna allemaal via concerten van Will and the People, dus het is heel leuk dat er eigenlijk een complete groep standaard bij elk concert is!
      Dankjewel voor je reactie.
      xx

Geef een reactie

