Vuurspugende pakken ontbijtkoek

Ik was gisteren op het feest van een briljante jongen die 1 januari 18 is geworden, Jesse. Je vraagt je waarschijnlijk af waarom ‘briljant’? Okee, let op.

over3

Ik heb gymnasium gedaan en in het 5e jaar moest je altijd een project maken voor klassieke culturele vorming. Het kon van alles zijn, van het schrijven van een lied of gedicht tot het maken van een toneelstuk of film(pje), en ik had zelf gekozen voor het maken van een film (helaas voor jullie staat ons briljante acteerwerk van toen niet op Youtube). Ik had vrij veel contact met het jaar onder ons dus er waren mensen uit het vierde jaar die ons hebben geholpen met het maken van de film.

Het jaar erop, toen zij dus in het vijfde jaar zaten, was het mijn beurt om hen te helpen met hun project. Ook een film. En jeetje, wat is die goed geworden zeg! Jesse is dus briljant, zoals ik al zei. Als je het filmpje bekijkt begrijp je wel waar ik het over heb. Hij is een soort tovenaar met special effects en de montage van films. Daarbij is hij ook nog eens ontzettend goed in fotobewerking en sites bouwen en al die andere dingen.

Hij had mij dus gestrikt om de griekse godin Artemis te spelen (Diana is haar Latijnse naam). Voor de niet-gymnasiasten; zij is de godin van de jacht. De film gaat er over wat de oude griekse goden in de moderne tijd zouden doen, nog wel vasthoudend aan hun vroegere karaktereigenschappen. Vandaar ook de titel ‘Gods like us’, wat als die goden nu nog net als wij zouden leven.. In de moderne tijd ging Artemis dus heel letterlijk op koopjesjacht, in de film is te zien hoe ik met een pijl een boog op een vuurspugend pak ontbijtkoek jaag (tsja, die ontbijkoek van tegenwoordig). Als je alleen dat stukje wil zien, ga dan naar 7:57.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Leuk extraatje: bij de 1.000 views gaan we serieuze boogschietlessen nemen. En ohja. Als je naar de site gaat hier, zie je mij heel groot rechts van de pagina (maar alleen als je een breed scherm hebt). En ja.. ik stond ook nog eens op de posters die op A3 formaat door de hele school hingen. Oh het is zo zwaar te leven met al die beroemdheid, hahaha.

Nog gefeliciteerd Jesse!

Ondertekening

4 thoughts on “Vuurspugende pakken ontbijtkoek

  1. Wauw, wat een geweldige effecten, heeft hij echt heel tof gedaan!
    Ik heb ook gymnasium gedaan en daar moesten we ook altijd dit soort projecten doen haha, zo grappig!

    liefs,
    femke

Plaats een reactie