Koop een dierentuin en heb een happy 2014!

Het is toch gek. Het jaar is nu alweer voorbij. Hoe lang geleden was het toen de wereld verging? Het voelt echt niet als een heel jaar.

People without their pants take part in the "No Pants Subway Ride" in BerlinIk heb meegedaan aan een flashmob (ik heb in mijn onderbroek in de metro naar Amsterdam centraal gestaan), ben naar Turkije geweest met mijn hele familie, heb mijn eindexamen gehaald, ben naar Maleisië geweest,  ben gaan studeren, ben op mezelf gaan wonen in Amsterdam, heb super superveel nieuwe vrienden gemaakt, begonnen met bloggen en nog veel meer dingen!

Nu ik er zo over nadenk heb ik toch wel een hele hoop leuke en bijzondere dingen gedaan. Ik heb een superjaar gehad! Ik doe niet aan goede voornemens, want ik hou me er toch nooit aan, maar dit jaar heb ik één goed voornemen, waar ik me sowieso wel aan ga houden.

Ik ga 2014 een nog beter en leuker jaar maken met nog meer nieuwe dingen!

we_bought_a_zooToch wel een gek idee.. Dit is alweer de laatste blog van het jaar (want ja, ik schrijf natuurlijk al 6 hele dagen), haha. Ik heb zojuist de laatste film dit jaar gezien: ‘We bought a zoo’ uit 2011.

En over die film wil ik het ook nog even hebben. Wat een verschrikkelijk lekkere feelgood movie is dat zeg. Mooie uitspraken en een leuk idee erachter. Het gaat over een man, Benjamin, met twee kinderen – een zoon en en dochtertje – en hun moeder/zijn vrouw is een halfjaar geleden overleden. Op school gaat het slecht met de zoon, Dylan. Overal waar Benjamin gaat ziet hij nog herinneringen aan zijn vrouw en dat doet hem veel pijn.

Deze twee dingen maken dat Benjamin weg wil uit de stad en daarom koopt hij een huis met veel grond ver buiten de stad. Er is alleen één probleem: bij het huis hoort een dierentuin met personeel en in de verkoopvoorwaarden staat dat ze niet uit elkaar mogen worden of worden verkocht. Dus als hij het huis wil hebben zal hij ook de dierentuin weer moeten openen, maar voordat dat mogelijk is moet er nog een hoop gebeuren. En dan is Dylan ook nog eens boos op zijn vader..

Het eind ga ik nog niet verklappen, maar ik vind de mentaliteit van Benjamin echt super. Hij is dol op avonturen beleven en ziet de dierentuin als zijn grootste avontuur ooit. Verder is de zin: ‘You only need 20 seconds of extreme courage’ heel mooi. Je hoeft maar heel even moedig te zijn om een heel eind te komen, een gesprek te starten of iets anders in gang te zetten. En, ook leuk: het verhaal is waargebeurd. Zo mooi! ❤

desktop-wallpaper-new-year-2014

Dus, mijn advies voor het volgende jaar: Doe eens iets geks (een dierentuin kopen is misschien een beetje té extreem, maar neem het als voorbeeld), dan maak je nog eens wat mee. En je hebt er maar 20 seconden extreme moed voor nodig, de rest gaat vanzelf.

Ps. Je zou al een goede start kunnen maken door mee te doen aan de broekloze metrorit 2014 (deze is al zondag 12 januari), dus neem het mee als excuus om mooi ondergoed te shoppen en doe mee aan deze gekke wereldwijde flashmob (in New York doen elk jaar duizenden mensen mee).

Check anders het facebook event even:

https://www.facebook.com/events/1377456665845774/?ref_dashboard_filter=calendar

Ondertekening

2 thoughts on “Koop een dierentuin en heb een happy 2014!

Geef een reactie

