Op hoog niveau

Even een feitje: Nederlanders zijn de langste mensen op de wereld met gemiddeld 182,88 cm. Dit komt waarschijnlijk omdat we zo goed te eten krijgen en het zit ook een stukje in onze genen. Friezen en Groningers zijn gemiddeld dan nog langer dan de mensen in de rest van het land, maar dan moet je er ook wel rekening mee houden dat in de rest van het land veel meer (kleinere) immigranten wonen.

couple, holding hands, street 154475Wat mij altijd opvalt is dat je bij stellen heel vaak ziet dat de jongen langer is dan het meisje, en ik hoor ook vaak van meiden dat ze dat niet anders willen. Het liefst willen we dat de jongen langer is, ook nog net als we hakken dragen. Maar waarom is dat zo? Is dat omdat we het zo vaak zien, of zit er meer achter?

tall_girl_short_guyMijn (wetenschappelijk onderbouwde) theorie is als volgt: We willen een langere jongen deels omdat het ‘normaal is’. En het tweede gedeelte komt simpelweg omdat wij een mannengezicht mooier vinden als we het schuin van onderen bekijken (Ah, daar is de wetenschap al). Mannen hebben dat precies andersom, die kijken liever naar een meisje schuin van boven. Dus met dat lengteverschil zien we elkaar in onze mooiste hoek.

Mijn vriend is ook heel lang (1 meter 92!) en als ik daar naast kom staan met mijn 1 meter 76 dan is hij, zelfs op hakken van 12 cm, langer dan ik. Wel zo mooi. 😉

Voor hele lange meiden kan het soms wat lastig zijn, maar onthoud: looks zijn niet alles. Bovendien kunnen jullie wel altijd bij de spullen boven op de kast en kunnen jullie altijd wat voor je zien als je in een groep mensen staat. Alles heeft zo zijn voordelen!

Ondertekening

3 thoughts on “Op hoog niveau

  1. Haha heel leuk! Ik was vroeger ietsiepietse langer dan m’n vriend, maar nu is hij een stuk langer haha. Vind ik wel zo leuk hoor.
    Ik vind het eigenlijk meer, dat je dan als meisje in z’n armen kan kruipen en als hij dan langer is is echt echt grote man die wel even zn meisje ‘troost’ of knuffelt, wat dan ook. Is gewoon leuk haha. ;p
    Maar leuke blog!
    Zullen we elkaar volgen? (:
    Misschien handig om ook een volg knop van GFC toe te voegen, veel mensen lezen daar meer op dan bloglovin’ (:

Geef een reactie

