Dit ben ik

IMAG1938 Hallo, mijn naam is Melanie, maar ik noem mezelf May, naar de maand waarin ik geboren ben. Op het moment ben ik 18 jaartjes jong, maar voor degenen die erop staan me op mijn verjaardag te feliciteren, mijn geboortedatum is 10 mei 1995. Ik woon sinds september 2013 in Amsterdam voor mijn studie. Ik studeer Psychobiologie. Veel mensen vragen me altijd wat dat inhoud en mijn kortste uitleg is: “ik doe onderzoek naar hoe hersenen werken”. Als dat nog te vaag is: ik word opgeleid om experimenten uit te gaan voeren om meer te weten te komen over het menselijk brein. Denk bijvoorbeeld aan al het onderzoek dat nu word gedaan naar Alzheimer. Hoe ontstaan het? En nog belangrijker: Wat kunnen we ertegen doen? Ik zit nu in mijn eerste jaar en ben nog steeds een beetje aan het wennen aan het studentenleven. Aan de universiteit moet je heel veel zelf doen, en ik vind het nog een beetje lastig om mezelf aan te zetten dat dan ook te doen en bij te houden. Maar ach, ik kom er wel doorheen! FF_blog_tips_fotografille_02 Daarnaast zitten er natuurlijk nog veel meer voordelen dan nadelen aan studeren. Okee, ik zit krap bij kas, maar ik woon dan ook wel in het centrum van Amsterdam. Ik kom oorspronkelijk uit een piepklein dorpje: Goudswaard (voor degenen die het op willen zoeken op Google Maps). Dus Amsterdam is voor mij een hele grote verandering! Natuurlijk heb je als student de mogelijkheid naar ontzettend veel feesten te gaan en maak je vooral in het begin ontzettend veel nieuwe vrienden. Maar genoeg daarover, want wie ben ik nou precies? De random feiten:

  • bubblesIk ben gek op bellenblaas
  • Ik houd ontzettend veel van muziekfestivals (en ik neem altijd bellenblaas mee)
  • Pas sinds kort heb ik een liefde voor jurkjes ontwikkeld (vond ze altijd verschrikkelijk om te dragen)
  • Ik heb bij mijn moeder een hond, twee katten, vier kippen en twee paarden
  • Ik heb op mijn kamer in Amsterdam een zwarte kat samen met mijn huisgenoot
  • Mijn huisgenoot is doof (Ja, ik kan een beetje gebarentaal)
  • We hadden eerst twee katten (de ander was wit en doof) maar deze is ontvoerd door de boze ex van mijn huisgenoot en woont nu in Amerika
  • Mijn lievelingseten is.. euhm kip? Of pasta? Nouja, een kapsalon gaat er op zijn tijd ook wel in.. Ik weet het niet zo goed
  • Mijn vriend lust geen pasta en geen soep, en ik begrijp er geen snars van
  • Ik heb een fiets met een voorrekje (gewonnen met de postcodeloterij, heuuu!!)
  • Kerst vind ik superr gezellig

tumblr_m1drelPVOA1qhsj2do1_500_large

Verder heb ik een e-mailadres aangemaakt voor mijn blogs, dus als er ooit iets is waar ik absoluut over moet schrijven stuur dan een mailtje naar ohhappymay@gmail.com Of via Twitter: @OhHappyMay

Ondertekening

5 thoughts on “Dit ben ik

Geef een reactie

